SEO çalışmalarında etkin bir ayrıntı sunan Google sIralamasına örnek verecek olursak, bir önceki makalemizde anlattığımız tablolar ve sıralama yüzdeleri ciddi bir önem sunmaktadır. BU sıralama ile pek çok çalışmayı da bir yere toplayabilir, kendinizi de bu aşama ile düzenli bir şeklide büyütebilirsiniz. Hizmetlerin daha net, daha yenilikçi ve daha estetik bir şekilde irdelenmesi adına, ilk üç sonuca tıklamaya eğilimli olan arama motoru kullanıcıları, sizin arama motorunda yükselmenizi gerektirecek yegane sebepten biridir. Yani sizin buradaki amacınız, sitenizi bu ilk 3 sıraya sokmak ve sürekli yapacağınız çalışmalar ile bu üç sıra arasında kalmak olacaktır. Çünkü bunu sağladığınız zaman, sitenizin trafiği de kesilmeyecek ve sürekli olarak bir organik trafik sağlanacaktır Google tarafından. Eğer ilk üç site içinde yer almıyor iseniz sitenizi kimse ziyaret etmez mi? Yahut bu yaptığımız istatistikler her zaman doğru sonucu mu gösterir?
Arama Sonuçları ve Reaksiyonları
İnsanlar için etki bakımından büyük hizmetler sunan arama motorlarında sonuçlar, reaksiyon bakımından da aynı şekilde bir çalışma sunmaktadır. Yani arama motorları sonuçlarınızı neye göre sıralar, ne gibi farklı seçenekler dahilinde sıralar ve benzeri tüm sorularınız için, bu makaleyi tamamen okumanızı tavsiye ederiz. Çünkü sıralamanın nelerden etkilendiği gibi pek çok soru için, insanlar düşünmezler. İnsanlar, sitenizde aradığı bilgiye ulaşmayı ve o bilgiden verim almayı düşünür. O yüzden sizin sitenizin sıralamasının insanlar için tek önemi, faydalı olması olacaktır.
Arama motorlarında arama sonuçları genellikle onar sonuçluk sayfalar sunmaktadır. Kullanıcılar, (arama yapan kişiler olarak adlandırabiliriz) bu 10 sonuç içinden aradığı bilgileri bulmak için sitelere tıklar. Yahut aradığı şeyin içinde bulunduğunu düşündüğü site için yapar bu çalışmayı. Ardından ilk sayfadaki ve ikinci sayfadaki sıralamalara göre pek çok faktör sizlere bu ayrıntıyı sunmaktadır diyebiliriz rahatlıkla. Arama sonuçlarında kullanıcıların tıklama oranlarındaki asıl önemli şey, başlık seçimi, açıklamalar ve sitenin ismi gibi pek çok ayrıntı bulunabilir. Bu sayede bir sıralama reaksiyonu ve tıklama yüzdesi diye bir ayrıntı ve doküman çıkar karşımıza.
Google Optimizasyonu
Google ile ilgili olarak bilinmesi gereken optimizasyonun başında, daha net ve daha etkin çözümler üreten arama motoru yönetimi bulunuyor. Bazı kaynakları ele aldığımız zaman, Google çalışmalarında bu kaynakların ne kadar bir öneme sahip olduğunu çok daha rahat bir şekilde görebiliyoruz. Yani insanların koyduğu videolar, flash ögeler ve dahası için, Google sitesinin bu materyalleri göz ardı ettiği görülebiliyor. Fakat bu yanlış bir bilgidir. Bunu unutmayınız. Çünkü robotlar, artık sayfaları inceler iken, içerikleri ile ilgili algılayabilip, bu içeriklerin de önemine ulaşabiliyor. Bu yüzden bu çalışmalar dahilinde daha önemli bir Google optimizasyonu sizleri bekliyor diyebiliriz. Burada sizlere söylemek istediğimiz şey, aslında en önemli olarak bilinen optimizasyon işlemlerinin, insanlar değil de bizzat yazılımlar tarafından incelendiğini unutmamanız olacaktır.
Çünkü yazılımlar incelediği için, en ufak bir hatada dahi sorun yaratabiliyor ve SEO konusunda düşmenizi sağlayabiliyor. Siteniz adına daha net, daha estetik ve daha yenilikçi bir çalışma sistemine ulaşmanız için geç kalmayın ve bu sitelere daha rahat bir şekilde ulaşmanın mantığını çözün. Çünkü başta Google olmak üzere, tüm arama motorları içeriklerinizi bizzat bu motorlar için değil, insanlar için yapmanıza dikkat ediyor. Yani sadece arama motorları için yüksek puan almak için içerik oluşturmak demek, sitenizin kısa bir süre içinde düşüşe geçmesi demektir.
Sayfa Başlığı (Page Title)
Sayfa başlığı konusunda karşımıza çıkan en önemli unsurların başında, Page Title gelmektedir. Bu da bizlerin daha rahat ve daha estetik olarak sayfanın başlığını organize etmemiz ve o sayfaya ait HTML kodlarını kapsayan Title / title etiketleri arasında kalan kısımdır. Bu sayede arama motorları daha çok bilgiye, daha net başlıklar ile ulaşmanın yolunu bu Page Title ile daha net bulmaktadır. Sizin için, size daim bir hizmet sunan Google, belirli başlıkları sunmak için aklınıza gelecek olan pek çok ayrıntıyı tek bir çerçeve ile ölçebilir. Yani hemen hemen her türlü hizmeti bulmanız için ve bu hizmeti sizlere daha rahat bir şekilde sunmak için kullanan Google, Page Title ile kullanmaktadır. Başlıklar, arama motorları için oldukça önemli bir yere sahiptir.