Google Reklam Verme

Google reklam verme işlemi nasıl yapılır? En etkili Google ADS (AdWords) reklamı nasıl verilir? Aklınızda ki tüm sorulara resimli anlatım esa.gen.tr farkıyla hemen başlıyor. Konu altında yer alan video’da sürpriz olarak duyarlı reklam oluşturma örneği sizi bekliyor.

Daha önceki yazımızda sizlere Google AdWords nedir? Ne İşe yarar? hakkında bilgi vermiştik bu yazımızda sizlere Google arama motoruna neden reklam vermeliyiz? Reklamı nasıl verebilirim? Sorularına resimli ve videolu olarak cevap vereceğiz.

Neden Google Reklamı Vermeliyim?

Bilmeniz gereken en önemli faktör insanlar artık neye ihtiyaçları varsa veya ne öğrenmek istiyorlarsa İnternet’ten arayarak hedeflerine ulaşıyor. İnternet’e reklam vererek bizimde yaptığımız aslında tam olarak bu. Özellikle yerel işletmeler için tavsiye ettiğimiz Google arama reklamları, emin olun ki işinizi katlayarak devam edecektir.

Geçtiğimiz günlerde bir müşterim fiyat almak için aradı Ankara Etimesgut’ta elektrikçi ve tesisatçılık iyi yapıyormuş. Web sitesi ve reklam istedi ancak fiyatlarımızı beğenmediği için kabul etmedi. Oysaki anahtar kelimesi Ankara çapında aylık 33.000 kez aranıyordu. Ayağına gelen fırsatı değerlendirmedi.

Google Reklamın Faydaları Nelerdir?

  1. Müşteri potansiyeliniz artar.
  2. Marka bilinirliği sağlar.
  3. Firmaya olan güven artar.
  4. Devamlı yeni müşteri kazanırsınız.

Google Reklam Verme Nasıl Yapılır?

Google’de reklam vermeye karar verdiniz. Ancak nasıl yapılacağı hakkında bir fikriniz yok. Tam da bu esnada esa.gen.tr imdadınıza yetişiyor. Unutmayın Google reklamlarınızdaki en iyi seçenek sürekliliğine devam ettiğiniz ve sürekli bilgi topladığını zaman olur. Reklamı verdikten sonra daima takip edilmesi gerekir.

Google Reklam Verme Resimli Anlatım

Tabi ki herkesin Ggmail hesabı olduğunu varsayarak anlatmaya başlıyorum. Tüm servisler birbirine bağlantılı olduğu için tekrar üye olmanıza gerek yok. Ancak ödeme ve açık adres bilgilerini tekrar olarak isteyecektir.

Buraya tıklayıp Google ADS’a giriş gerçekleştiriyoruz. Yeni oluşturulan hesaplarda reklam oluşturmanız istenecektir. Ancak bu adımı ekranın altında bulunan gelişmiş kısmına tıklayıp basit moddan geçmeniz gerekiyor. Aksi takdirde arama ağında değil, yerel olarak reklam verebilirsiniz.

İlk olarak aşağıda ki resimde de görüldüğü gibi yeni kampanya oluştura tıklayıp ilk adımı atacağız.

ADS Yeni Kampanya Oluştur

Çıkan ekranda karşımıza

  1. Satış
  2. Potansiyel müşteri
  3. Web sitesi trafiği
  4. Ürün veya markayı dikkate alma
  5. Marka bilinirliği ve erişim
  6. Uygulama tanıtımı
  7. Hedef kılavuzu olmadan bir kampanya oluştur

isimli 7 adet seçenek çıkacak. Biz arama ağıyla reklam vereceğimiz için en doğru seçenek potansiyel müşteriyi işaretlemektir. Daha sonra alt kısımda açılan arama ağına tıkladıktan sonra web site URL’nizi ve telefon numaranız yazdıktan sonra devam düğmesine basın.

Arama ağı reklamı

 

Kampanya Ayarları Seç

Niyetimizi belirttikten sonra kampanya ayarları karşımıza çıkıyor. Buraya web site adınızın sonuna arama ağı reklamı yazarak devam edebilirsiniz. Ağlar kısmında karşınıza seçilmiş olarak 2 adet seçenek çıkacaktır. Ben sadece üst taraftakini açarak devam ediyorum. Görüntülü reklam veren siteler YouTube veya telefon uygulamalarında da görünmek istiyorsanız alt kısmı da seçiniz.

Google ADS ağ seçeneği

En önemli kısım hedefleme ve kitleler olmaktadır. Burada reklamınız Türkiye’nin her yerinde mi yoksa belirleyeceğini illerde mi çıkmasını istiyorsunuz onu belirleyeceksiniz. Ben başlangıç olarak yarıçap kullanmanızı tavsiye ediyorum. Daha sonra bulunduğunuz ile göre konum seçiniz. Ufaktan başlayarak daha büyük kitlelere ulaşmak daha karlı olacaktır.

Yer seçenekler ile çok karmaşık bir yapıya sahip. Bu yerlere ilgi gösteren kullanıcıları seçmek Online satış mağazanız yoksa bir şey ifade etmiyor aslında. Bu yüzden düzenli olarak giden kullanıcıları seçin. Eğer ki e-ticaret sitenizde satın al düğmesinin çok kullanılmasını istiyorsanız tabi ki önerileni yapın.

Yerel seçeneklerde hedefleme

Bütçe kısmına günlük olarak ayırmış olduğunuz reklam giderini yazınız. En az 25 TL olmasında fayda vardır. Google ADS 1 haftalık süreçte günlük olarak harcama limitiniz için öneri sunacaktır.

Burası için çok dikkat edin. Kampanya ayarlarında en önemli ve ölümcül nokta teklif verme kısmıdır. Burada oluşturacağınız hedefleme seçenekleri ile çok büyük kazançlar elde edebilir veya para kaybedebilirsiniz. Arama sonuçlarında sayfanın neresinde çıkmak istiyorsunuz? Bunun cevabı buradaki Google ADS stratejisinde saklı.

Ben risk alarak ayarları gösterim payı, sonuçlar sayfasının en üst kısmında, %100 gösterim payı ve tıklama başı 2 TL olarak ayarladım. 2 TL web tasarım kelimesi için az bir ücret ancak başlangıç için gayet uygun olduğuna inanıyorum.

Google ADS teklif verme

Reklam uzantıları kısmında reklamınız gösterilirken ekstra olarak bilgi, telefon numarası veya ilgili sayfa bağlantısı oluşturmanıza yarar. Sizlere tavsiyemiz en az 3 bağlantı uzantısı, 1 adet telefon numarası ve 1 adet açıklama metni uzantısı eklemeniz. Bu alana dikkat çeken ücretsiz olarak yaptığını işleri veya kampanyaları yazabilirsin.

Tüm işlemler bittikten sonra “kaydet ve devam et”e tıklayıp reklam grubuna geçiş yapalım.

Reklam Grupları Oluşturun

Grup oluşturmaktan daha çok anahtar kelime seçim ekranı diyebiliriz. Reklam vermek istediğiniz kelimeleri buraya sırayla yazıyorsunuz. Tabi ki seçim yaparken dikkat etmeniz gereken bir kaç kod mevcut.

Eşleme Türleri Kullanımı;

  • Geniş eşleme 2 kelimelik anahtar kelimeyi başına ve sonuna hiç bir kod eklemezseniz ilgili aramaların hepsinde görünür. Tavsiye edilmez.
  • Sıralı eşleme için başına ve sonuna ” (tırnak işareti koymanız), aramalarda anahtar kelimeniz başına veya sonuna ek olarak bir kelime yazılmasında çıkmasına sebep olacaktır. Tavsiye edilir.
  • Tam eşleme işlemi için [anahtar kelime]nizi parantez içine almanız, sadece bu kelime yazıldığında arama sonuçlarında çıkmasına neden olur. Gerekli görüldüğünde tavsiye edilir.

Anahtar kelime kullanımı

Resimde de incelediğiniz gibi biz sıralı eşleme olarak uyguluyoruz. Kelime öbekleri tercihini Google Analytics kullanarak gerçekleştirebilirsin.

Reklam Oluşturun

Sıra Google reklam verme 2020 konusunda arama sonuçlarında görünen kısmı ayarlamaya geldi. Web siteniz ile bağlantılı olması sizi ön sıralarda çıkmanıza yardımcı olacaktır. Resimde ve videoda da görüldüğü gibi gerekli sekmeleri benzeri bir şekilde doldurabilirsiniz. Ankara Web Tasarım Ajansı olarak web tasarım kelimesinde ayarlar şu şekilde:

Başlık 1: Ankara Web Tasarım

Başlık 2: Uygun Fiyat Garantisi

Başlık 3: En İyi Web Siteleri eSa’da

Görünen Yol: ankara-web/tasarim

Açıklama 1: Ankara Web Tasarım Firması Arıyorsan En İyi Web Siteleri Uygun Fiyata eSa’da Seni Bekliyor

Açıklama 2: 7/24 Teknik Destek, SEO ve Mobil Uyumlu İnternet Sayfaları eSa Web Tasarım’da Hemen Ara.

Yeni metin reklam oluşturma

Genişletilmiş reklam ağı bu şekilde yazdık. Videoda duyarlı arama ağı reklamı ayarlarını da bulabilirsin. Açılış sayfası bu durumda büyük önem taşıyor. Açılış sayfasına ne kadar çok anahtar kelime eklemenize değil, alakalı kelimelerle de zenginleştirmeniz gerekiyor.

Google Reklam Verme Son Adım

Gerekli tüm adımları bitirdikten sonra inceleyip yayınlama adımı kalıyor. Tarih, bütçe, strateji, bölge, dil ve hedefleme kontrolü yaptıktan sonra geriye yayınlama düğmesine basmak kalıyor. Hayırlı olsun ilk reklamınızı verdiniz. Şimdi müşterileri bekleme ve analiz zamanı.

1 adet reklam gurubu oluşturmak yetmeyebilir. Ne kadar çok alternatif oluşturursanız şansınız o kadar çok artar. Amacımız doğru kitleye ulaşmak için dikkat çekici kelimeleri kullanmak ve daha fazla bilgi ve müşteri kazanmak.

Google reklam verme konusu karmaşık geldiyse danışmanlık için randevu talebi alabilirsin.

VİDEO

Yorum yapın